En aquesta sessió explorarem tres experiències innovadores que faciliten l’accés als serveis públics i redueixen la bretxa digital, amb l’objectiu comú acompanyar la ciutadania en l’ús dels serveis públics digitals.
Taula rodona - "Has de fer un tràmit? T’hi acompanyem"
En aquesta sessió explorarem tres experiències innovadores que faciliten l’accés als serveis públics i redueixen la bretxa digital:
Ajuntament de Sant Boi de Llobregat: Presentaran el Programa de Mentoria Digital Social, una iniciativa per formar mentors digitals socials que donen suport a la ciutadania en el procés d’adaptació digital. Una alumna del programa compartirà la seva experiència en primera persona, destacant els beneficis d’aquesta iniciativa replicable en altres municipis.
Generalitat de Catalunya: Coneixerem el projecte “Serveis de suport a la tramitació”, que ofereix assistència integral mitjançant suport telefònic, digital i presencial, fent ús de la intel·ligència artificial i la videoatenció. Amb una alta satisfacció dels usuaris, aquest servei modernitza l’administració pública i enforteix la confiança en els serveis digitals.
Ajuntament de Mataró: Es detallaran les actuacions de l’Espai Mataró Connecta, guanyador del Premi Alfons Ortuño. Aquest projecte garanteix l’accés equitatiu als serveis públics, incorpora noves tecnologies com l’atenció automatitzada per WhatsApp i punts d’autoservei, i aposta per una atenció ciutadana inclusiva i eficient.
Totes aquestes iniciatives tenen com a objectiu comú acompanyar la ciutadania en l’ús dels serveis públics digitals, millorant l’accessibilitat i promovent una relació més propera i eficient amb les institucions.