El Congrés

El Congrés Govern Digital és un espai de trobada i d’intercanvi de coneixement, d’experiències, bones pràctiques, serveis i solucions en l’àmbit de la transformació digital de les administracions públiques catalanes per aconseguir que aquestes siguin més properes a la ciutadania, més inclusives i més obertes. Fem camí cap a un país digital per donar una millor resposta a les necessitats, expectatives i els nous reptes que planteja la societat.

Es tracta d’un esdeveniment que se celebra cada dos anys, organitzat per la Generalitat de Catalunya, Localret i el Consorci AOC, amb el suport de les Diputacions i altres administracions locals catalanes, com l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, i amb la col·laboració de més de 30 entitats del sector privat que participen i patrocinen diverses activitats del Congrés.

A qui va dirigit el congrés?

El Congrés Govern Digital va dirigit especialment a alts càrrecs i tècnics de les àrees i de serveis involucrats en la transformació i modernització de les seves institucions, així com a experts públics i/o privats en el marc de la transformació digital de les organitzacions.

Què volem aconseguir?

La crisi econòmica i social provocada per la pandèmia de COVID-19 ha sacsejat els valors de la societat del s. XXI i ha generat noves necessitats, reptes i desafiaments.

El fet de trobar-nos enmig d’una revolució digital ens ha permès disposar d’unes eines i recursos (propis del món digital) gràcies als quals hem pogut continuar servint a la ciutadania i donant resposta als problemes més urgents, però molts d’aquests projectes s’han de consolidar i refermar si no volem que es perdin.

Per això, la 4a edició del Congrés Govern Digital, que se celebrarà els dies 9, 10 i 11 de novembre, pretén ser un espai de trobada, obert i dinàmic, on puguem compartir els treballs de reflexió, les iniciatives innovadores i les experiències reals que han marcat aquests temps de mobilitat limitada, distanciament físic i trasbals econòmic, i que ens han de servir per encarar el futur de l’administració de manera valenta i decidida, amb més coneixement i consciència del que vol i necessita la nostra societat.

També d’acord amb aquesta nova realitat, el congrés canvia de format i aposta per un esdeveniment híbrid que combinarà la participació en línia de l’audiència amb taules rodones i altres activitats presencials en grups reduïts. En concret, els models de participació inicialment previstos són:

• Taula rodona amb xat, preguntes i enquestes en directe

• Taller interactiu en línia, per a grups de 8/10 persones

• Ponència en línia amb audiència il·limitada

• Altres models que estem explorant per adaptar el format amb els continguts més innovadors, el networking i els expositors virtuals.

Sens dubte, el congrés d’enguany serà, pel seu format àgil i per l’ampli ressò que tindran totes les sessions a les xarxes socials, una gran oportunitat per destacar les millors experiències i iniciatives de digitalització de les administracions catalanes que s’han posat en pràctica durant la pandèmia; i també un altaveu únic per difondre la importància de la transformació digital del sector públic sobre la base dels valors europeus de la societat del s. XXI.

Les inscripcions ja estan obertes. Us podeu inscriure emplenant el formulari d’inscripció al Congrés Govern Digital.

També us podeu subscriure al Blog AOC des del qual us anirem informant puntualment de totes les novetats entorn del Congrés.

Comitè de programa

Els ens públics que treballen conjuntament per configurar el programa són:
Logo Generalitat de Catalunya
Logo Diputació de Girona
Logo Diputació de Barcelona
Logo Diputació de Lleida
Logo Diputació de Tarragona

Edicions anteriors

Edició 2015

Edició 2015

Edició 2017

Edició 2017

Edició 2019