Aquesta sessió ofereix una visió clara de com la digitalització pot transformar els processos de finançament públic i la gestió de prestacions socials, generant un impacte positiu tant en les entitats com en la ciutadania.
Aquesta sessió inclou dues experiències:
“Digitalització i simplificació dels processos administratius de finançament públic”, a càrrec de la Taula del Tercer Sector.
Anàlisi dels reptes tècnics que afronten les entitats del Tercer Sector en la tramitació de subvencions públiques, destacant solucions innovadores per agilitzar i homogeneïtzar aquests processos. A partir de la revisió de documentació, experiències pioneres i casos concrets de diverses administracions catalanes, el projecte ha desenvolupat 59 indicadors i propostes per millorar l’eficiència, reduir la complexitat i fer els processos més accessibles, amb un alt potencial de replicabilitat.
Casos analitzats:
“Digitalització de les prestacions socials“, a càrrec del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya
El Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya està desplegant l’estratègia digital eSocial, que inclou el sistema tSocial per a la gestió de prestacions socials. Aquest sistema automatitza processos, reduint terminis, errors administratius i facilitant l’accés ciutadà. Des de 2019, tSocial ha optimitzat la tramitació de cinc prestacions socials, amb resultats notables en eficiència i accessibilitat. El 2024, s’hi integrarà la Renda Garantida de Ciutadania, consolidant-ne els beneficis: resolucions més ràpides i processos simplificats.