Aquesta sessió ofereix una visió clara de com la digitalització pot transformar els processos de finançament públic i la gestió de prestacions socials, generant un impacte positiu tant en les entitats com en la ciutadania.
Aquesta sessió inclou dues experiències:
“Digitalització i simplificació dels processos administratius de finançament públic”, a càrrec de la Taula del tercer sector.
Anàlisi dels reptes tècnics que afronten les entitats del Tercer Sector en la tramitació de subvencions públiques, destacant solucions innovadores per agilitzar i homogeneïtzar aquests processos. A partir de la revisió de documentació, experiències pioneres i casos concrets de diverses administracions catalanes, el projecte ha desenvolupat 59 indicadors i propostes per millorar l’eficiència, reduir la complexitat i fer els processos més accessibles, amb un alt potencial de replicabilitat.
Casos analitzats:
“Digitalització de les prestacions socials“, a càrrec del Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya
El Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya està desplegant l’estratègia digital eSocial, que inclou el sistema tSocial per a la gestió de prestacions socials. Aquest sistema automatitza processos, reduint terminis, errors administratius i facilitant l’accés ciutadà. Des de 2019, tSocial ha optimitzat la tramitació de cinc prestacions socials, amb resultats notables en eficiència i accessibilitat. El 2024, s’hi integrarà la Renda Garantida de Ciutadania, consolidant-ne els beneficis: resolucions més ràpides i processos simplificats.