En aquesta taula rodona, experts de la Generalitat de Catalunya, el Govern d’Aragó i l’AOC compartiran les seves experiències i estratègies per redissenyar els serveis públics posant la ciutadania al centre, afavorint la inclusió i l’eficiència.
Taula rodona - "Com millorem els serveis públics posant la ciutadania al centre"
L’Administració normalment sempre ha pensat els seus serveis des de dins, d’acord amb la normativa i processos interns amb vista a l’eficiència per a un món pensat sobre la base del paper i la presencialitat.
La digitalització ha canviat el paradigma deixant aflorar les misèries de l’autoservei digital públic per part de la ciutadania, obligant les administracions a mirar cap enfora. Posar la ciutadania al centre és l’única manera d’oferir serveis fàcils, inclusius i realment eficients.
Amb aquesta filosofia, la Generalitat de Catalunya ens explicarà en què consisteixen els seus Espais d’experiència ciutadana i com està afrontant el profund redisseny dels seus tràmits digitals.
Comptarem també amb la visió del Govern d’Aragó, i com Servicios digitales de Aragón (SDA) ha incorporat al seu ADN les persones al centre. Per últim, l’AOC ens explicarà la metodologia centrada en la ciutadania que ha aplicat en els darrers serveis.