TAULA RODONA
“La importància de les dades durant la COVID-19”
Aquesta taula rodona inclou dues experiències:
“Serveis digitals evolutius basats en dades (Covid-19)”, a càrrec de Pep Budi
Durant la situació de pandèmic, l’AAPP s’ha hagut de reinventar per tal de podere oferir nous serveis digitals, àgils i que s’adaptèssin en la mesura que la Covid19 avançava provocant una evolució dels serveis adequat a l’avenç del context. Des de Aj.Tgna s’ha pogut realitzar aquests serveis gràcies a 3 elements. Plataforma de gestió Censat i al hub de dades TData i a l’empenta i compromís del personal municipal, amb un canvi cultural, on la base fonamental ha estat el disseny dels serveis basats en dades.
“La Traçacovid, el projecte de gestió global de la covid-19 als centres educatius”, a càrrec de Marta Masats
La Traçacovid, és un projecte global de recollida d’informació i de gestió de la incidència de la covid-19 als centres educatius a partir del treball conjunt entre el Departament d’Educació i el Departament de Salut, amb la finalitat de garantir la seguretat sanitària a les aules i a la resta d’espais on es desenvolupa l’activitat escolar. Aquest projecte s’ha materialitzat en el disseny i implementació d’una aplicació, i la difusió i comunicació amb precisió i puntualitat dels resultats obtinguts.
L’expansió de la covid-19 el març del 2020 va obligar a tancar les escoles durant setze setmanes. Per tal de poder iniciar el curs 2020-2021 de manera presencial, es va dissenyar l’aplicació Traçacovid per a la recollida d’informació i de gestió de la incidència de la covid-19.
Els objectius de la Traçacovid són: l’obertura d’escoles amb seguretat sanitària; coordinar les accions en el marc de la pandèmia; conèixer la incidència de la covid-19 als centres educatius; minimitzar els riscos de la covid-19 entre la comunitat educativa; reduir al màxim el temps entre que un alumne o professional del centre es confirma com a positiu i es confina el seu grup; disposar de dades per prendre decisions, i informar la comunitat educativa de les accions que ha de dur a terme.
Els usuaris de l’aplicació són les direccions de més de 5.100 centres educatius, que han informat al llarg del curs sobre l’evolució dels positius i confinaments tant d’alumnes com de personal docent o PAS i extern. Els usuaris de la visualització externa és la població en general amb informació diària dels indicadors per a cadascun dels centres educatius i, les dades obertes han permès a la comunitat científica, científics de dades, mitjans de comunicació etc. disposar de les dades per a una anàlisi més detallada.”